Politiskt korrekt att tycka illa om Alexander Bard

Varför fortsätter TV4 lyfta Alexander Bard som en av sina stora profiler på bästa sändningstid? För oss som drabbas av hans åsikter ger det uppfattningen att de, som påstår sig stå för människors lika värde i kampanjer som ”Noll rasism”, just nu hjälper till att normalisera hans åsikter, skriver Houman Sebghati i Metro inför premiären av ”Talang”.

http://www.metro.se/artikel/tv4-ni-normaliserar-alexander-bards-rasistiska-åsikter

Denne historielärare är van att möta rasism. Han menar också att det är värre att där det anses vara värre att kalla någons ord eller handlingar för rasistiska, än det är att utsättas för samma rasism. I dag tycks antirasism ses som ett politiskt ställningstagande i stället för ett värnande om mänskliga rättigheter.

Det är så sant. Idag så vågar man knappt yttra sig av rädsla för att kränka eller för att bli kallad för rasist.

Så kommer han in på TV4 som sänder ”Talang”. En av programledarna är Alexander Bard.

Alexander Bard har tidigare i direktsänd tv propagerat för att man ska få använda n-ordet och hävdat att det inte är rasistiskt. När han blev ifrågasatt av en skådespelare som själv är afrosvensk och som anser att ordet är rasistiskt, så fick skådespelaren till svar att skaffa sig ett liv och blev kallad för n-ordet ytterligare tre gånger av Bard. En person hos Diskrimineringsombudsmannen har till och med kritiserat Bard för detta. Bara de senaste åren har Bard hävdat att muslimer är våldsamma och intoleranta, sagt att han är väldigt anti-islam i direktsänd tv, kallat Centerkvinnorna ”sjuka jävla missfosterhjärnor”, kallat före detta justitieminister Beatrice Ask för ”bitch” och sagt att han hoppas att hon ska dö en långsam och plågsam död.

Jag kan också hålla med om att mycket av detta är onödigt. Han anser inte att n-ordet är rasistiskt. Det gör inte jag heller. Vi är samma generation, och när vi växte upp var det ett neutralt ord om en mörkhyad person med afrikanskt ursprung. Sedan kan jag väl tycka att om det finns folk som tar illa upp av det av någon anledning så kan man väl skita i det. I alla fall då de är närvarande.

Att muslimer är intoleranta och våldsamma inbegriper mycket riktigt inte alla muslimer. Men det finns de som är det. Och jag är också anti-islam, precis som att jag är anti-kristendom. Gör det mig till en sämre människa om jag inte anser religion vara av godo?

Han gillar inte centern för att de vill ha kvar sexköpslagen. Jag tycker också att sexköpslagen är sjuk. Troligen kläckte Alexander Bard ur sig att centerkvinnor var missfoster i affekt. Och att kläcka ur sig idiotiska saker i affekt är väl okej, man behöver bara tänka på hur feminister uttrycker sig då det gäller män.

Det är väl inte heller konstigt att Bard tycker illa om Beatrice Ask med tanke på att hon tycker det är okej att avlyssna folk och att hon försvarar detta lands inhumana narkotikapolitik. Sedan kan jag tycka att det inte är det allra smartaste att önska livet ur tanten…

Hursomhelst så anser Houman Sebghati att det är fruktansvärt att man visar program med denne vidrige Alexander Bard på bästa sändningstid på TV4 och på så sätt normaliserar rasism.

Varför reagerar inte människan på att Kakan Hermansson är med i samma program? En person som anser att män är utvecklingsstörda, att våld mot poliser är okej och att det är okej att slå barn. Fast Kakan Hermansson anser också att Alexander Bard är en jobbig människa.

Alexander pratar ju dygnet runt. Han pratar hela tiden, säger hon om den irritation hon tycker att han skapat i ”Talang”-juryn

http://www.expressen.se/noje/kakan-i-brak-med-bard-tar-pa-en/

Hon reagerar på Bards stora ego och att han tror att han är så smart. Han pratar hela tiden om det, ty så gör ju karlar!!

Konstigt att inga reagerar på Kakans medverkan i ”Talang”, i alla fall inte i kvällsblaskorna.

Kakan är PK, Alexander Bard är det inte.

Det är skillnad på folk och folk i Sverige.

 

 

 

7 svar so far »

  1. 1

    Tofflan said,

    Ja det är otroligt märkligt vem som är PK och vem som inte är det. Kakans syn på män och poliser får mig att bara försöka undvika hennes så mycket det går.
    Alexander Bard har jag gått i skolan ihop med och han, precis som jag, var udda redan då. Jag tycker att han är både modig och frän även om jag inte håller med om allt han säger och tycker. Och jag håller med dig om att n-ordet, som var neuatralt när jag växte upp, ska undvikas om folk blir sårade av det. Jag har själv en vän vars bruna barn har blivit rätt hårt åtsatta och när jag hör hur elaka vuxna människor kan vara mot barn kan jag både förstå och respektera men framför allt skita i att använda n-ordet.

    • 2

      Pinglan said,

      Alexander Bard gick väl på Platen när både Veggiehäxan, du och jag gick där? Veggiehäxan berättade för mig någon gång att hon gick på samma högstadium på Skolgårda som Alexander Bard (som hette Magnus på den tiden) och att det var de två som det snackades mest om…
      (Själv gick jag på Zederslund, så jag vet inte.)

      När vuxna är elaka mot barn så ser jag fan rött! Att barn kan kläcka ur sig konstiga saker om andra människors hudfärg eller funktionsvariationer är inte konstigt, men vuxna borde fan veta bättre!!!

      • 3

        Tofflan said,

        Ja jag vet ju inte exakt hur gamla du och Veggiehäxan är, jag tror att ni är lite yngre än jag. Alexander, som kallade sig Magnus då (han heter både och), gick samhäll och jag humanist i ettan på Platen. Högstadiet gick jag också i Zederslund, gick ut nian 1977. Så Veggiehäxan och Barden var samtalsämnena på Skolgårda… 🙂

        Vuxna borde veta bättre, ja! 😦

      • 4

        Pinglan said,

        Jag tror att du och Veggiehäxan är lika gamla. Jag är ett år yngre.

      • 5

        Tofflan said,

        Jag hoppade över en klass i grundskolan så jag var ett år yngre än de andra. Min ålder avslöjas i ett inlägg på min blogg senare i kväll.

      • 6

        Pinglan said,

        Hade för mig att det var just så, och att jag gick två, och så småningom tre, år under dig. Veggiehäxan tror jag hoppade av en gymnasielinje och började om sedan, så vi gick ettan på gymnasiet samtidigt som du gick trean.

  2. 7

    veggiehäxan said,

    Det stämmer. Jag gick ett år på DK, som det hette då. Hoppade av, bytte linje och lärde känna Pinglan på gymnastiken. Jag var ensam tjej i klassen och blev frågad om jag ville ha gympa med Pinglans klass istället för att spela handboll och vad killarna nu gjorde.
    Alexander Bard är ett år äldre än mig. Han var riktigt präktig och aktiv i kristna skolföreningen. Sedan åkte han till USA som utbytesstudent och kom hem helt förändrad och gick omkring i sin egen värld.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

