NU kommer det fram – Kakan Hermansson och Alexander Bard har inte samma politiska åsikter!

Jag kan störa mig på folk som tycker det är okej att andra råkar ut för hemskheter. Oavsett om det är Alexander Bard som vill att Beatrice Ask ska dö långsamt eller Kakan Hermansson som anser att mördade poliser får vad de förtjänar.

Men trots att dessa båda har gemensamt att de uttrycker sig idiotiskt så har de inget gemensamt för övrigt. De är båda jury i Talang, men är sällan överens.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/RMQ22/bards-och-kakans-sex-och-blombrak

– Man är ju inte frisk om man inte gnabbas med Alexander Bard. Han har ju skitkonstiga åsikter. Men man väljer ju inte sina kollegor, säger Kakan Hermansson, 35, till Nöjesbladet.

Att de har så olika åsikter politiskt är en stor bov i dramat, menar Hermansson.

– Grejen med honom är att han tycker att vi är så himla lika politiskt, men jag tycker att vi är miles away. Jag är en solidarisk människa som tror på demokrati, det är inte han. Det blir väldigt krävande, säger hon.

Men ursäkta? Skulle hon tro på demokrati mer än andra med annan politisk agenda? Hur rimmar demokrati med polishat och att män är som utvecklingsstörda barn?

Att önska livet ur folk är inte okej. Varken från vänster eller höger. Sedan har man alltid rätt till en åsikt. Både till vänster och höger.

Politikern (sverigedemokrat,  visserligen före detta, naturligtvis, vad trodde ni om det nu anses intressant för media), som tycker att Zara Larsson bör hålla tyst kan själv hålla tyst!

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/politikern-om-zara-larsson-borde-h%c3%a5lla-munnen/ar-BBysBZ1?li=BBqxCu3&ocid=ASUDHP

Jag tycker själv att Zara har hemska åsikter i månt och mycket, men hon har rätt till sina åsikter, precis som jag har rätt till mina och den före detta Sverigedemokraten Anna Hagwall till sina. Även om även jag håller med om att Zara Larsson är sjukt PK. Men det måste hon få vara, vi bor ju i en demokrati fortfarande, och jag tänker inte bli bästis med PK-folk.

Som före detta politiker så kan ju Anna Hagwall lugnt yppa sina åsikter offentligt. Då kan jag reagera mer på att Peter Springare, som är polis, skriker ut både det ena och det andra. Kan han inte göra det anonymt? Ett skäl till att jag är anonym är just att jag inte vill att min yrkesroll ska förknippas med mitt privatliv och mina åsikter.

Peter Springare har också uttryckt sig klumpigt då ha sade sig vilja förinta vänsterjournalister.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1a3lG/springare-kryper-till-korset

Jag är också negativt inställd till att public-service-media och etablerar media lutar åt vänster, men jag vill fan inte hota och förinta de av annan åsikt än jag!

Peter Springare har dock pudlat detta. Klantigt nog att han över huvud taget bryr sig i egenskap av polis. Han kanske skulle bli politiker i stället? Han är krönikör på en sida som heter Nyheter idag. Den har tydligen kopplingar till Sverigedemokraterna.  Men sidan är svårplacerad.

– Den innehåller en hel del kritik mot invandring och traditionella medier, men till skillnad från de andra sajterna blandas det upp med annat material och andra perspektiv också, säger Kristoffer Holt, docent i medie- och kommunikationsvetenskap, till DN och beskriver Nyheter Idag som ”något mer nyanserad”.

Ja, ojojoj! Om man är kritisk mot invandringspolitiken idag och inte har en rasistisk agenda så blir vänstern ställd.

Blir vänstern ställd av Pinglans tankar också? En blogg som avskyr det sjukt politiskt korrekta, men tar avstånd från rasism.  Samt önskan om att folk ska dö.

Ja, hjälp….

Kommentera

