Hjälp, folk verkar rösta på Victoria Kawesa!

MP har enligt den 4,6 procent av väljarnas stöd – ett tapp på 1,1 procentenheter jämfört med förra månadens mätning.

Samtidigt klättrar Feministiskt initiativ. Det rosa partiet tar nya kliv mot riksdagsspärren och har 3,3 procent av väljarstödet, enligt mätningen. Ökningen på 1,5 procentenheter är statistiskt säkerställd.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WpegQ/demoskop-mp-fortsatter-tappa–och-fi-okar

MÅTTE inte partiet komma in i riksdagen! Deras nya ordförande verkar ju vara helt galen, vilket jag skrivit om förr!

På Facebook är Victoria Kawesa vän med ett antal islamister, men det behöver ju inte betyda att hon är islamist själv. Jag är vän med folk på medier även om jag inte delar deras politiska åsikter.

Victoria Kawesa – Fi:s nye partiledare relativiserar islamskt förtryck

Islam utsatt efter terrordådet i Stockholm

Ryssar är inte vita i Sverige…

Jag hade hoppats på att efter all idioti som hon har kläckt ur sig – ja. jag är benägen att säga att Gudrun Schyman är förlåten för allt – att hennes parti skulle minska, men, nejdå!

http://foliehatteniteckomatorp.blogspot.se/2017/04/f-s-victoria-kawesa-har-kopplingar-med.html

Å andra sidan är det vita heterosexuella cis-män som våldtar, förtrycker och skapar terror – i alla fall enligt FI!

Och egentligen – vad kan man vänta sig av ett land som troligen har röstat för Saudiarabien till FN:s kvinnokommission?

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/26y5R/saudifragan-ar-mest-inrikes-utrikespolitik

Och Sverige var det enda landet i Europa som  röstade ja till tisdagens Unesco-resulotion som bland annat underkände Israels anspråk på suveränitet över hela Jerusalem. Andra europeiska länder la ner sin röst eller röstade emot.

Bland de 22 länder som ställde sig bakom resolutionen har Sverige sällskap av flera arabländer, Ryssland, Brasilien och Nigeria.

”– Jag är förvånad. Det är anmärkningsvärt att Sverige var det enda EU-landet som röstade ja. Jag ser inga tydliga argument till varför Sverige gjorde det, säger Anders Persson, statsvetare vid Linnéuniversitetet och Mellanösternexpert, till TT.”

https://www.svd.se/sverige-kallas-upp-av-israels-ud/om/israel-palestina-konflikten

http://www.sydsvenskan.se/2017-05-03/sveriges-ambassador-uppkallad-av-israels-ud

Uppenbart gillar man muslimer bättre än judar i detta land!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13550528.ab

Det är väl sådant här som Kawesa står bakom hon också! Hon verkar vara ännu mer extrem än de rödgröna som styr vårt land idag och som uppenbarligen stöder sådant här. Men visst, jag kan ha fel. Även om jag har mina fördomar och drar slutsatser på hur jag har sett både Margot Wallström och FI reagerat tidigare i sådana frågor.

Men nu ska jag sluta vara fördomsfull och gå och lägga mig – så får man se om det blir tyst!

 

 

Kommentera

