Du valde själv att skaffa tre barn!

Nu klagas det igen på hur jobbigt småbarnsföräldrar har det. Journalisten Malin Karim skriver att när hon blev utbränd fick hon rådet av läkaren att sluta vara aktiv på sociala medier. Hon fattade inte, eftersom det var hennes paus i vardagen.

Jaha, nu fattar Pinglan varför dessa stressade småbarnsföräldrar har tid att blogga om hur stressigt de har det! Själv har jag inte tid att blogga varje dag, det går i omgångar, men då kan det bli en hel del inlägg under en och samma dag – eller period.

Karim har en tvååring,  och det gör hennes liv, och tydligen hennes helger till ett helvete. Det är en miljon saker, det är mjölk på golvet och sylt på väggarna. Det är färgglada, missmatchade plastgrunkor. Alla dessa barnrum med färgkoordinerade leksaker och en antik pall som Buddha möjligtvis kanske suttit på, är för mig obegripliga. Hur? Jo hon har en nioåring och en åttaåring också! Samt en man som strör strumpor omkring sig!

På fredagarna  somnar Malin framför TV:n. Klockan sex på lördagarna väcks hon av tvååringen. Klockan nio äter familjen frukost som tvååringen häller ut över hela köket. Sedan börjar de äldre syskonen bråka med varandra! De går ut, tvååringen bajsar, in igen. Och så här fortsätter det.

https://www.metro.se/artikel/jag-har-en-tvaaring-min-helg-ar-motsatsen-till-harmonisk

Familjeliv – nej tack! säger Pinglan.

Visst förstår jag att denna Malin behöver klaga då det är jobbigt, men samtidigt -hon VALDE att gifta sig och skaffa tre barn! Uppenbarligen klarar hon inte av det riktigt. Och vem gör det? 95% GÖR DET INTE! Det finns ju mer än en anledning till att jag valde att bli ingens mamma och singel.

Jag behöver nämligen min egentid, och har man barn kan man glömma det. Jag fick yngre syskon innan jag började skolan, så jag undrar verkligen ibland när de som väljer att skaffa barn ska växa upp.

De borde veta bättre. Borde veta att det BLIR såhär, och att det håller på i flera år om man skaffar flera barn.

Lite kan jag också undra vad barnen tänker om de skulle läsa detta. Nu eller om flera år. Att få veta att de bara var till besvär för sina egoistiska föräldrar som valde att sätta dem till världen.

Nej, vi barnfria har all anledning att vara stolta. Vi gör inte barn till vårt livsprojekt. Vi bidrar inte till överbefolkning, arbetslöshet och miljöförstöring. Vi klagar mindre då vi är stressade. Och då vi jobbar – så är vi där!

Sedan tror jag att vi är lyckligare då vi i högre grad för den sömn vi behöver.

Nu säger säkert någon att barn är livets mening, men jag tror inte att livets mening är att somna framför TV.n varje fredag.

Ha en bra fredag!

 

 

2 svar so far »

  1. 1

    Tofflan said,

    Håller fullständigt med! Det gnälls som F*N över barnen, men varför skaffa dem då? Nu för tiden har kvinnor faktiskt ett val. Och all tid som det gnälls över barnen i sociala medier sen… Sååå pinsamt!

    • 2

      Pinglan said,

      Ja, man blir matt på dem! Och varför öht sätta barn till denna jävla värld??
      DU! Åk INTE till London!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

