Är folk på P3 islamofober?

Idag morse hörde jag  ett inslag på P3 om sexuella trakasserier som sker på festivaler. Och någon kille mailade in och sade att man drog alla män över en kam och att man inte bör göra det. Tänk om man skulle skriva att alla muslimer var terrorister, det skulle ju inte vara okej.

Det håller jag helt med om. Men vad får killen försvar? JO! Svaret blir att han bör sätta sig in i tjejernas situation och att 97% av våldtäkterna begås av män, och även om 97% av killarna inte tycker att det är okej att tafsa och våldta, så kan ju inte tjejerna veta vilka killar som är tafsare!

Men vad fan? 97% av muslimerna är INTE terrorister men 97% av de terrorbrott som begås – begås av muslimer! Hur ska jag kunna veta vilka muslimer som inte är islamister? DET svarar man inte på i P3!

https://sverigesradio.se/p3

Man skulle aldrig uttrycka sig på så sätt att muslimer begår terrorbrott i Storbritannien, men man säger att killar tar på tjejer och kallar dem horor och fittor!

Man ska upplysa killar, eftersom killar är problemet! Killar lyssnar på killar, och tjejer lyssnar på killar och tjejer!

Så snacka om att man generaliserar!

Byt gärna ut vissa ord! Man ska upplysa muslimer eftersom muslimer är problemet. Muslimer lyssnar på muslimer, och kristna lyssnar på både muslimer och kristna.

Skulle sådant var okej?

Vidare hyllas Zara Larsson som en fantastisk tjej, som vill att killar ska upplysa killar. Man tar inte upp att Zara Larsson hatar män. Alla män. Fast nu tycks hon ha en pojkvän, som väl är en potentiell våldtäktsman.

Det reageras också på att dessa män som känner sig kränkta över att tjejer drar alla män över en kam, men då det gäller ensamkommande flyktingbarn, då jävlar drar de alla över en kam!

Nej, jag vet inte vilka män som tafsar mellan mina ben, men jag vet inte heller vilka muslimer som kommer att slänga bomber omkring mig!

En kille börjar till och med jämföra killar med hajar!

Fasen vad trött man blir. För kvinnor ÄR det alla män. Men vad fasen, för rasister ÄR det alla muslimer!

De nyanlända är inte våldtäktsmän allihop, men de är överrepresenterade vid sexualbrott.

Men det är inte något problem, det är MÄN som är problemet!

Ett sådant inslag gör att jag inte är feminist! Ty jag stöttar inte generaliseringar. Oavsett om det gäller män, afghanska pojkar eller muslimer.

Kram! (Hoppas inte jag var sexistisk nu.)

Kommentera

