Du kan rädda jorden – genom att inte skaffa barn!

Äntlig en har forskning visat det jag alltid har vetat. Barn är miljöbovar. Speciellt i den rika delen av världen. En ny studie i Lund har påvisat att barn ökar koldioxidutsläppen. Så sant. Varje barn orsakar mer sopor, mer mat, mer förbränning.

De tre viktigaste vardagsbesluten du kan göra för att minska koldioxidutsläppen, förutom att avstå barn, är att äta vegetariskt, flyga mindre och att undvika bilresor.

Resultaten togs fram genom att gå igenom 39 olika källor, bland annat andra forskningsrapporter, samt olika råd från myndigheter i bland annat Kanada, USA och Europa.

https://nyheter24.se/nyheter/forskning/889352-svensk-forskning-sa-raddar-du-jorden-skaffa-inte-barn

Att skaffa barn är skadligare för miljön än att köra bil, så kom inte och klaga på att jag flyger på semester så länge ni har barn, folks!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AAkjA/studie-skaffa-barn-ar-mer-skadligt-for-miljon–an-bilkorning

I de fattiga länderna har man inte råd med barn. I de rika länderna är varje människa en miljöbov. Både de fattiga och de rika länderna måste ta ansvar. Inga gör det.

Själv kan jag ge mig en klapp på axeln eftersom jag varken bidragit till bostadsbrist, arbetslöshet, miljöförstöring eller ökade risker för krig och terrorism.

Jag tog nämligen i unga år det klokaste beslut jag någonsin fattat.

Beslutet att inte föröka mig till vansinnet.

Kommentera

