Trött på den svenska slappheten

Idag ska NMR demonstrera i Göteborg, och de goa glada gubbarna där fruktar att det blir som 2001. En helt sönderslagen stad med andra ord. Och våldsamheter.

Själv lämnade jag staden igår efter en liten dagsutflykt till den trevliga och omdebatterade mässan som äger rum varje år, och jag är glad att jag är här. Men orolig också. Kanske hittar någon på något här i huvudstaden, nu när allas ögon är riktade mot Götet.

Vad jag kan bli jävligt trött på är åter detta daltande. Man daltar med islamister, då man låter folk som  inte har rätt att vara i Sverige stanna och låter de som inte har svenskt medborgarskap och som utbildats av IS återvända. Man daltar med nazister då man låter de som utbildats i Ryssland och återvänder inte straffas. Dessutom får de uppmärksamhet och demonstrationstillstånd mitt under pågående mässor och fotbollsmatcher! Och våldsvänster till och med hyllas många gånger då de genom att fysiskt förstöra invandrares affärer och restauranger på så sätt demonstrerar mot sexism och rasism!

Visst, folk får ha sina åsikter, vi  bor ju trots allt i en demokrati (än så länge), men vi kommer inte ha så mycket demokrati kvar om vi försvar daltet!

 

Kommentera

